2013

Vilket år jag har haft.. Hela första halvåret gick jag på små rosa moln, mådde så otroligt himla bra bara. Allt klaffade, hade två fina hästar som levererade resultat, världens bästa vänner, roliga saker inplanerade hela tiden och ja.. Helt klart den lyckligaste perioden i mitt liv- sista halvåret på Strömsholm. Tog studenten med dubbla stipendier och uppnådda mål. En helt otrolig känsla. Sen hade jag en underbar vecka hemma i Katrineholm och en superrolig vecka med kompisarna i Spanien. Sen hände den största förändringen i mitt liv. Jag flyttade till Tyskland. Det finns så mycket att säga om den tiden. Det är klart att det var nyttigt och roligt men mest var det krävande. Otroligt krävande. Och ensamt och enformigt. När jag åkte dit var planen att jag skulle vara där i minst två månader. Fyra månader var jag där, längtade hem varenda dag. De sista två månaderna av 2013 har jag spenderat hemma. Försöker landa, hitta mig själv, börja om. Tyskland lärde mig vad som egentligen är viktigt och nu prioriterar jag om lite. Vet inte om det är smart eller dumt men jag lyssnar inte längre på vad jag borde göra eller vad andra tycker utan nu känner jag efter för mig själv på ett helt annat sätt. Självklart kan man ändå inte göra allt man vill p.g.a. para finns ej eller andra anledningar men det är ju helt klart ett steg i rätt riktning.
 
 
Planen för 2014 ser ut ungefär som följer. I vår ska jag vara hemma, jobba på Vårnäs ridskola & på Hjälmargrden ( restaurang, camping m.m. ska även jobba där över sommaren) samt plugga, Entreprenörskap inom hälsa och välfärd i Västerås. I sommar blir det festivaler, en eller flera resor till södra europa och sen ska jag njuta av allt jag missade här hemma i somras.. Till hösten ska jag troligtvis resa till Australien och sen på vintern åka till Norge och jobba för att få ihop till en jorden-runt-resa under 2015.
Det blir alltså inte så mycket häst mer än att jag har kvar Rustica och kommer att träna och tävla henne under våren, fram till hon blir såld. Jag slutar inte helt men jag har insett att jag kan hålla på med hästar hela livet så varför inte njuta av friheten nu när jag har den? Det kommer säkert att tyckas väldigt mycket om detta, folk inom hästbranschen kommer helt klart ha åsikter, men det gör mig ingenting. Det kommer de alltid ha. Och jag kommer att göra det jag vill göra. Så är det med det.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså fett av dig<3 bästa fia

Svar: <3333
Sofia Sundqvist

2014-01-05 @ 16:53:07
URL: http://fahlcrona.blogg.se
Postat av: Emmy

Hej Sofia!
Så bra skrivet! Helt rätt det du gör! Lycka till med allt & njut av det livet har att erbjuda!!
Kram /Emmy på Strömsholm

Svar: Tack så mycket!! :) Hoppas att du har det kanon på världens finaste ställe! Kram
Sofia Sundqvist

2014-01-07 @ 22:49:22
URL: http://www.stromsholm.com/rsg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0