Måndag!

Nu börjar jag så smått få ett liv här nere! Haha. Igår, söndag, var jag med Anneli och Martina ( en annan tjej som bor här) och kollade på Tyska Mästerskapet i hästpolo! Himla kul var det, speciellt eftersom att Martina kände allt och alla och såg till att vi fick sitta i ett av lagens tält och kolla istället för bland den vanliga publiken. Väldigt bra, då såg vi matchen (läs: spelarna...) bättre och kunde hänga med i spänningen bland teammedlemmarna. Det laget vi satt hos vann silver :)
Polo är ju verkligen en helt annan värld, så häftigt att se hur dom hanterar sina hästar osv. Martina förklarade allt från hur dom avlar fram hästarna till hur vissa regler kom till historiskt sett. Så nu kan jag en del om detta! Hoppas att den här sporten växer mer i Sverige nu. Atmosfären var härlig!
 
Får skriva mer om det imorn, för nu ska jag åka iväg och träffa Klara, sen ska vi åka till ett ställe som är typ som Gröna Lund. Får se hur kvällen blir, men med Klara har jag alltid roligt! Tchüss!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0