Äntligen!

Nu har jag varit här i två veckor (??!) och idag fick jag äntligen en dator med webkamera och internet så nu kan jag blogga, skypea och allt det där andra livsnödvändiga. 
Iallafall, de här två veckorna har gått supersnabbt! Om två veckor kommer mamma & pappa och hälsar på, och två veckor till fyller jag 19 och två veckor därefter vet jag inte hur mitt liv ser ut ;) Har det väldigt bra här! Rider massor och gör mindre jobbiga saker. Har inte mockat en enda box eller fodrat en enda hästmule iallafall, tacksam för det. Har blivit lite (läs: mycket) kär i ett litet och speciellt sto som hoppar out-of-this-world. Har fått det äran att ha ansvaret över hennes träning, för himla roligt! Rider 5-6 hästar per dag och det är ungefär samma, det varierar lite. Jag gillar dom iallafall väldigt mycket!
Längtar ändå hem till Molke. Speciellt på lediga stunder. Tjejerna här är väldigt roliga och så men jag känner ju inga andra runt omkring så det känns lite lätt instängt... Eller jo, jag känner ju Klara och hon är inte alltför långt härifrån iallafall! Träffade henne i förra veckan och åt middag, väääldigt trevligt, kul och skönt ( att få babbla på på svenska)! 
Igår och idag har det varit väldigt varmt!! Igår avslutade vi dagen med glass och massivt vattenkrig, väldigt skönt! Idag började vi tidigare för att slippa undan den värsta värmen- kl 6 i stallet. Det var skönt och vi slutade därför tidigare idag. Snart ska jag duscha, tvätta och cykla in till byn och handla :) Hade varit skönt med ett kvällsdopp vid Djupsundet eller så men nääee! Måste försöka koppla bort hemlängtan lite och njuta av tiden här medan den varar. Har det ju ändå oförskämt bra och Molke och alla personer i närheten finns ju kvar... Förhoppningsvis!
 
Molke, sommar, sol, häst, vänner...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0