You can have results or excuses, not both.

Idag blev det en lång dag! Var inte klar i stallet förrän halv 10. Det
Gick sådär med Rustica så då red jag tills det blev bra. Varenda pass räknas! Man kan alltid hitta en ursäkt- jag är ju så trött idag, hon gick ju hårt igår, jag kan rida ordentligare imorn osv osv... MEN det är ett gediget arbete varje dag som ger resultat! Att åtminstone ta ett litet steg i rätt riktning varje dag, även om det känns tungt, man får igen det senare!
Idag fick jag även hoppträna en av hästarna här! Väldigt roligt! Mina psykiska nytt ställe- spänningar är nästan helt borta så nu kan jag koncentrera mig på att ta tag i dom "riktiga", ridtekniska, svårigheterna. En av dagens läxor var just det konsekventa i arbetet. Varje övergång räknas, varje hörnpassering och varje steg ska ridas ordentligt. Väldigt bra lärdom! Toppryttarna i världen rider lite olika men en sak har de gemensamt- det konsekventa, nogranna arbetet. Hela tiden, varje dag. Väldigt svårt men det är det som ger resultat!
Iallafall, hästen som jag fick hoppa var väldigt rolig och jag fick bra hjälp, vad mer kan man önska? :) hittills tycker jag om alla hästar jag har ridit här, det har ju faktiskt blivit en del nu!
Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på hästarna i stallet under mig, vi bor i en lägenhet ovanpå stallet :) hästar dygnet runt var det ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0