Praktik!

Nu är jag äntligen på plats på min praktikplats Stall Karupslund i Blentarp, Skåne. Har gjort 3 dagar och jag börjar förstå mer och mer hur det funkar här. I början när man kommer till ett nytt ställe så känner man sig ju lite som en nybörjare på nytt. Alla ställen har ju sina egna rutiner och sina egna sätt att göra saker på. Det är rätt mycket småsaker som man ska lära sig också. T.ex. att här visslar man när man ska öppna dörren till ridhuset så att dom där inne vet att man kommer. På Strömsholm knackar man. Och så är det det här med vart alla saker finns och så. När jag red första dagen så blev jag också rätt nollställd, jag blev liksom passiv och vågade inte rida på som vanligt. Jag måste bli bättre på det, att kunna sitta upp på en ny häst när som helst, vart som helst, och våga lita på det jag känner och inverka som vanligt. Jag känner iallafall att jag kan anpassa mig lite snabbare nu än t.ex. när jag började på Strömsholm ( där är det ju väldigt mycket regler), eller när jag kom till Linda Heed ( som var min första praktikplats). Och så får jag väldigt bra hjälp av dom som jobbar och bor här. Jag ställer tusen frågor men dom ger alltid bra svar och är alltid lika trevliga! :)
Jag ska vara här i 4 veckor, och jag tror att det kommer att gå snabbt!
Hittills trivs jag jättebra!
Sista morgonen hemma, innan jag åkte, så var det såhär fint ute :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0