If you want something you've never had, then you've got to do something you've never done.

Riktigt rolig dag idag! Jag har ridit fyra fina hästar i ridhuset, så himla kul.
Häst 1: Hoppade en jättefin 5-åring för Magnus. Jobbade med att få den fram till handen och ta stöd. Den var riktigt trevlig!
Häst 2: Visade den hästen jag fick hjälp av Camilla med igår för kund. Den kändes bättre nu efter gårdagens pass, men jag tog ju inte riktigt tag i problemet eftersom att kunden kollade, då rider man ju bara på. Hoppade och så och den är så fin!
Häst 3: Detta var en riktigt härlig häst som jag trimmade i ridhuset. Jobbade mest med att få den så liksidig som möjligt, den var svag i höger så dör fick jag jobba med att få in det bakbenet och få hästen att jobba på fram till ett stöd på högertygeln. När jag fick koll och den lyssnade fint för båda skänklarna så gick det att sätta riktigt härligt tryck i den! Då jobbade jag med tempoväxlingar i galopp och bara satt och njöt! Så häftig. 
Häst 4: Rustica! Hon var otroligt fin idag! Väldigt självbärig, lätt för alla hjälper, jobbade jämnt med båda bakbenen fram till tyglarna. Jobbade mycket med övergångar, mest trav-galopp. Hade upphöjda travbommar och några småhinder att jobba över och det gjorde hon väldigt bra! Är så himla glad över hennes form nu, längtar efter tävlingar!
Jag kommer ihåg den här rundan, snart ett halvår sen! Jag gör ju några missar, skulle t.ex. vara mer igång i början och stämt av mer mot slutet men jag kommer också ihåg känslan på bortre långsidan, med trekombin och oxern, det kändes så himla enkelt!! Det ska bli kul att se hur det känns att tävla nu när vi har tränat så mycket mer och utvecklats tillsammans! 
 
Nu har jag jobbat i 8 dagar här och imorgon har jag en ledig dag! Då ska jag skritta ut länge på Stickan samt pyssla massor med både henne och utrustningen. I övrigt ska jag nog bara vila, så att jag håller mig pigg och glad nästa vecka också ;)
 

Kommentarer
Postat av: flippski

FAN VA ROLIGT DE SER UT HAHAH blir skitsugen

Svar: Det är ju kul :D Du kan ju rida lite någon dag när jag är hemma :D puss så länge!
Sofia Sundqvist

2013-01-14 @ 11:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0