Hard work beats talent when talent doesn't work hard!

Sådär ja. Några tuffa dagar avklarade! Vi har som sagt bara varit två pers men nu till helgen får vi förstärkning! De senaste dagarna har jag iallafall fått rida ganska mycket. Har hoppat en del också, väldigt kul. Jag känner skillnad nu när jag hoppar upp på Rustica. Man ser sin egna häst på ett lite annorlunda sätt när man har ridit andra hästar. Det är lätt att man blir "hemmablind" med sin egna häst och liksom vänjer sig vid problemen. Nu får jag lite att jämföra Stickan med och då märker man lite nya saker!
Just nu går hon väldigt bra, jag har haft henne i nästan precis ett år nu ( i Februari) och det är faktiskt först nu jag känner att jag har riktig koll på henne på marken. Självklart finns det mycket kvar att jobba på men nu känner vi varandra rätt ordentligt! Hon gick med sin förra ryttare i 4 år, så det är klart att det har blivit en omställning för henne med. Iallafall, det gäller att ha tålamod med hästar! Det här året med henne har faktiskt varit väldigt roligt och det är inte så att det har gått dåligt på något sätt, men att det ändå har tagit ett år för oss att lära känna varandra ordentligt, det säger ju en del. Jag undrar hur det är om ett år till! Det ska bli riktigt intressant! 
 
Härom dagen flyttade vi runt lite hinder i ridhuset. Här är ju hindren alltid uppbyggda men då och då ändras uppställ ningen. Det har hittills alltid funnits med en lång serie ( just nu är det bom- 3studs- ett galoppsprång-oxer-ett galoppsprång- oxer), relaterade avstånd, kombination, fristående hinder och cavalettis. Det finns helt enkelt allt man kan behöva. För övrigt jobbar vi mycket med övergångar, tempoväxlingar och bommar/cavalettis. När vi rider hästarna på marken så gör vi väldigt mycket saker hela tiden- det är aldrig så att man sitter och rider runt runt på en volt. Isånafall innehåller volten travbommar, galoppcavaletti, övergångar däremellan samt småvolter in mot mitten. Det är fokus på att jobba hästen hela tiden och varje steg räknas. Konsekvent ridning- superbra! 
 
Nej, nu måste jag sova! Vi hörs! :)
( behöver ta nya bilder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0