En dag på Stall Karupslund.

En vanlig dag här så börjar man kl 07.30 om man har fodring, annars börjar man 08.00. Då mockar vi boxarna, släpper ut hästar i hagarna, några hästar går i skrittmaskinen och någon skrittas för hand. Därefter får hästarna lite hö igen och vi går upp och äter mellanmål. Då är klockan ca 10. Efter det så är det ridning m.m. fram till 13. Då lunchfodras hästarna innan vi går upp och äter lunch. Efter lunch så rids fler hästar, grejerna putsas, man städar där det behövs eller gör andra diverse saker. Innan vi slutar så tar vi in alla hästar, fodrar eftermiddag och så är vi klara för dagen. Då är klockan ca 18-19. Då rider jag min häst, jag får också göra det på "arbetstid" om jag t.ex. vill rida ut när det är ljust. Förutom ridningen så går hon promenad på morgonen innan vi börjar och så går hon i hage halvdag.
Detta är en vanlig dag i stora drag! Det är ett väldigt skönt schema tycker jag. Jag är glad att jag har gått igenom den här höstterminen på Strömsholm för allt annat känns väldigt enkelt och lugnt nu. Dessutom är det lite lugnare tempo här än hos t.ex Linda eller på Strömsholm. Visst, det är klart att det ska gå snabbt och smidigt, men det är inte lika stressigt iallafall. Så ja, jag trivs bra och det verkar Stickan också göra. Hon har gått väldigt bra hittills, jag trimmade i ridhuset de två första dagarna och idag red jag ut en sväng. Hon känns väldigt fräsch och dom här lite lugnare två veckorna var nog bra för henne! :) När det är hoppning här någon dag så ska jag försöka vara med med henne. Ser fram emot det!
Att en liten häst kan förgylla ett liv så mycket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0