Vårtermin!

Sista terminen på Strömsholm! Helt vrickat. Jag ska njuta av den här våren, så mycket det bara går :) 
Har valt bort en kurs också så att jag får lite lugnare schema än i höstas- mer tid för mina egna hästar. Hur skönt som helst.
 
Idag har jag bl.a. ridit Stickan för Linda, lösgörande arbete. Vi jobbade med volter, sidvärts och förvänd galopp. Efter uppvärmningen började vi med en övning i trav då vi på en långsida först la en volt i hörnet, skänkelvikning in till mitten, volt ut mot väggen, skänkelvikning ut mot väggen och en till volt inåt. likadant på andra långsidan. Superövning! Sen i galopp så la vi 10-meters volter på långsidorna, så många vi ville, och emellan volterna ökade vi tempot lite för att ta tillbaka till nästa volt. Sen red vi även på frykantsspåret i förvänd galopp. Stickan var fin och Linda sa att det syntes att jag hade ridit mycket på praktiken, hon var nöjd, vilket är superkul! 
Tessan har jag inte här än så för övrigt är det lugnt :)
 
Igår innan jag åkte hit så tävlade jag, gjorde årets första start, i Katrineholm. Red en 120 och det gick bra! Det kändes att det var årets första runda, hade velat ha det mera rytmiskt, men en bra början på året!
Film :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0