torsdag

Dagens lyckopiller var helt klart Rustica! Hade banhoppning på henne och hon gick såå bra! Fick till den ridningen jag ville och hon var taggad och glad. I måndags, dagen efter tävlingen, red vi ju för B-tränarkursen. Det var roligt och alla vi fick bra med beröm, men jag fick inte till det som jag vill då.. Berodde nog på att hon hade tävlat dagen innan. Sen longerade jag tisdag och skrittade ut onsdag, och så idag var hon bra igen! :)
 
Tessan har ju då gått super i veckan, hon gick dressyrträning i måndags och hoppning i tisdags. På hoppningen hoppade vi en lång serie där hästarna skulle tänka själva, vi skulle bara sitt i position och följa med. Vi travhoppade också med samma tänk, att hästen skulle tänka själv. I slutet red vi lång anridning på ett räcke, som vi höjde upp. Gick bara bra allting! Så fin :) Det här är en film från hennes senaste tävling, våran första tillsammans:
Idag klättrade hon. Sen galopperade jag lite på galoppbanan, bara rullade på i en avslappnad form. Så hon började frusta och fick röra på kroppen på det sättet efter klätterarbetet i skritt. Sträcka ut lite och så. 
 
Just nu är jag hemma. Imorn ska jag till körskolan igen. Inte långt kvar nu! 
God natt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0