Spirit indestructible.

Igår, fredag, var det friluftsdag med kantzowska. Hela skolan var då på österängarna nere vid slottet och tävlade i massa olika grenar som pilkastning, dragkamp, irländsk julafton (snurra & springa) och trebensstafett ( två personer knyter fast sig med ena benet så att man springer tillsammans på tre ben). Sen avslutades det med fotboll. Vilka vann totalt då? Jo, VI! och då ska det tilläggas att vi är enda tjejklassen, alla andra klasser är rena killklasser. Smr-ettorna och -tvåorna är ju såklart också mest tjejer men dom var inte med av nån anledning. Våran klass är så himla underbar när det gäller sånahär grejer! Förra året vann vi ju insparken på Strömsholm före alla andra kurser och klasser. Vi samarbetar verkligen och kör järnet!! Då blir det ju så himla kul också :)

Efteråt så skrittade jag ut på Tessan tillsammans med Moa. Vi skrittade av bra stund!
Sen trimmade jag Rustica på tågbanan, hade olika bomövningar och lite så. Det gick väldigt bra men hon var superpigg! Hon har ju tagit det lugnt några dagar efter skoningen.

Nu sitter jag i bilen påväg på tävling med henne. Tessan red jag på tågbanan på förmiddagen. Red bomövningar med henne också och hon var duktig!! Det är en stor utebanan med mycket att titta på så lite fundersam var hon, men sen lugnade hon sig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0