Lyx-torsdag!

Äntligen torsdag, dagen med en lektion-hoppning. Tessan gick idag och vi hoppade bl.a. Studs, relaterade avstånd och hinder med galoppbommar framför. Red sen en liten bana över dessa +fristående hinder. Tessan var väldigt duktig idag!! När vi höjde upp lite backade hon dock av lite för mycket i början och "frös till". Men det var bara de första sprången, då krävdes det bara lite mer skänkel så flöt det på sen igen! Nyttigt ändå att höja upp lite kände jag.

Rustica red jag på tågbanan. Red travbommar och på en 8-volt över en bock i galopp. Tränade på att hon skulle bära sig och vänta hela vägen fram till bocken. Det gick bra på böjt spår, sen gjorde jag spåret över bocken gradvis rakare och gjorde vikterna mer ovala så att jag kom på en längre, rakare anridning. Det är ju det som är svårt med henne nu, att hon ska vänta i balans under långa anridningar. Det blev bättre och bättre under passet med jag var inte helt nöjd förrän de absolut sista varven. Så det blir att träna vidare på det. Det gäller liksom att göra det för sitsen, för tar jag i handen så går hon bara emot och gör sig lång och flack. Försökte ändå att lirka lite i handen när hon inte lyssnade på sitsen och det funkade bra. Måste också hela tiden passa med skänklarna så att hon inte går ut med en bog eller ett bakben. Hon har en del sätt att komma undan på minsann! Jag är dock medveten om dem och nu är det bara att nöta!

Fler måsten än såhär hade jag inte idag! Jag och Tessi jobbade lite på vårat projektarbete också! Vi ska göra en plan för att starta upp ett stall från grunden, med allt vad det innebär! Stort men väldigt nyttigt och användbart! :)

Nu har jag precis kollat på en film med " grannarna" och nu ska jag sova! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0