Working 9 to 5.. NOT.

Igår blev en lång dag! Gick till stallet 06.15 och fixade. Sen var det KZ och efter det ridning. Kom in från stallet 22. Sov lite på bänken i skolan så jag klarade mig :) nej då men dagen rullade på bra.
Rustica skrittade jag ut på och så longerades hon också, jag och alex hade sitsträning på lina!
Tessan skrittade också ut, i mer än en timme.
Båda hästarna har svällt lite i benen. Dom är inte ensamma om det på Strömsholm just nu.. Grovfodret är av varierande kvalitet och torrsubstans så hästarna mår inte så bra i magen.. Det kan bli så då, att dom blir svullna i benen. Då gäller det att skritta och röra på dom mycket och linda hårt på nätterna.
I förmiddags skrittade både Rustica och Tessan ut på långtur! Elin red Rustica :)
På eftermiddagen tränade Tessan. Hoppade lite lätt, en rätt låg bana. Tränade på vattenmatta med färgat vatten bl.a.- inga problem! Allt gick bra och hon var väldigt taggad :)
Nu är vi påväg med Tessan till Uppsala och Felicia! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0