Lättnad!

Äntligen! Jag fixade det där körkortet till slut! Så himla skönt att slippa åka mellan Strömsholm och körskolan i Katrineholm hela tiden! Jag hade uppskrivningen igår och uppkörningen idag. På eftermiddagarna har jag åkt till Strömsholm för att rida hästarna och fixa i stallet, sen har jag sovit hemma i molke och varit på körskolan på förmiddagarna. Igår åkte jag ju också till eskilstuna efter lunch för uppskrivningen.
De tre senaste dagarna så har hästarna jobbats:
Rustica- skrittades ut i söndags, mamma skrittade ut med henne till slottet och lite runt där. Jag red Tessan. Tog mer än en timme.
Igår klättrade hon vid åsen, hon fjck jobba på rätt bra! Jag red också över stockar och runt träd i skogen. Jag avslutade med att jogga på stallplan.
Idag galopperade jag över små stockar och bankar på bankbanan. Tränade på att ha full koll på galoppen, rakriktningen, aktiviteten osv. Det gick väldigt bra och hon tyckte att det var roligt!! Blev ett ordentligt pass.
Tessan- i söndags galopperade hon över de små stockarna, även där jobbade jag med att ha koll på galoppen och hon tyckte också att det var kul att få galoppera på lite! :)
Igår klättrade även hon på åsen! Och gick över stockar och runt träd. Avslutade med att jogga på stallplan.
Idag jobbade jag henne på tågbanan. Red över en liten bock och travbommar . Det hände väldigt mycket där nere eftersom att det byggs uteboxar inför elittävlingarna där nu. Dom höll på att bygga ihop väggarna med lyftkran mm. Dessutom stod det en hel del konstiga grejer framställda. Det blev alltså lite träning på att hon ska lyda och vara fokuserad på mig även i "osäkrare" situationer. Hon blir ju lätt tittig och spänd, men det gick bra idag. Hon litar mer på mig nu än hon har gjort, det blir ju bättre och bättre :)
Bilder från idag-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0