Dream big.

Idag har varit en segardag. Jag har gjort det mesta i min takt. Det resulterade också i att jag inte var klar förrän 21.45 men det gjorde inget. Förra veckan var jag snabb och noga med att komma in i tid och så. Idag orkade jag inte riktigt med det, det finns såna dagar också.
Just nu går jag i princip och räknar dagarna till jullovet. För även om jag har sjukt kul och en massa roliga saker inplanerade hela tiden plus min roliga vardag är på strömsholm, så går det inte att komma undan att det tar på krafterna att ha det schema jag har. Framför allt i november och december. Mörkret påverkar mycket när man jobbar utomhus hela tiden. Det märks stor skillnad. Just nu är det 5 veckor och 3 dagar till lovet. Det går snabbt och jag vet att jag kommer att klara det, en dag i taget. Har också en del att se fram emot. Tävling i helgen, Globen två helger efter och en del roliga planer med kompisarna. Men ändå, låt det rulla på nu! Efter jullovet är det dags för en månads praktik, väldigt spännande! Därefter ca 4 månader till studenten, våren kommer bli bra, det känner jag!
Iallafall så började den här dagen med hoppdemo då de gick igenom framhoppning och gav massa bra tips! Därefter hade vi tappskokurs och vi tog av och satte på skor på döda hästars avhuggna ben.... Det gäller att inte vara känslig! Det var iallafall väldigt lärorikt.
Rustica hopptränade, vi hoppade en låång serie på medellinjen, väldigt bra för att förbättra hennes teknik och min sits och position! Det gick dessutom väldigt bra!
Sedan hoppade unghästarna studs för första gången, vilket gick bra det med.
Tessan gick i ridhuset och jag redett ordentligt pass! Basic övningar, träna lösgjordhet, liksidighet, lydighet osv. Grunder helt enkelt. Hon behövde jobbas igenom ordentligt efter helgens uteritter, ute går hon nämnligen mest och tittar på allt och spänner sig. Hon blev fin!
Nu ska jag sova, eftersom att jag inte har skyndat mig i säng utan ätit och duschat i lugn och ro så är klockan lite för mycket, men det får den som sagt vara idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0