We are young.

Idag var det utbildningskontroll i dressyr. Jag hade Evelina. Det hela gick ut på att vi först skulle värma upp hästarna och Marianne och Linda kollade och antecknade hur vi gjorde o.s.v. Sen gjorde vi olika bestämda övningar och så skulle vi säga hur vi tyckte att vi utförde dem och ge betyg 1-10. Till exempel gjorde vi halt och skulle säga hur hästen stod med benen ( parallellt eller höger längre fram etc) samt om den stod rakt. Även skänkelvikningar och galoppfattningar utfördes och utvärderades. Men det var bara vi som fick säga vad vi kände och så sa de något ord då och då ungefär.. Resultatet märker vi på betygssamtalet om 2 veckor! Kändes ändå helt okej men jag spände mig lite.
Hela förmiddagen hade vi också nationella prov i engelska, så det har varit en dag då vi har prestrerat vårat bästa hela dagen ;)
Stickan har jag däremot bara skrittat för hand idag efter gårdagens ordentliga pass.
Idag har det regnat som bara den på Strömsholm. Vi påverkas mer än "vanligt folk" av vädret eftersom att vi är ute i princip hela dagarna. Vissa av oss blir lite surare än vanligt och klagar på småsaker liksom medan andra blir extra humoristiska istället för att liksom mota bort den gråa känslan. Jag tillhörde idag den senare kategorin, det har bubblat av bus i min mage största delen av dagen! Ett annat sätt att mota bort regnrusket lite var att äta glass med kompisarna på onsdagscafét som är i Rödas källare varannan onsdag, nice :)
Nu ska jag sova medan regnet smattrar mot Röda ridhusets tunna tak.. Jag hör det klart och tydligt. Rätt mysigt ändå :)

fint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0