Today I don't feel like doing anything.

Jag borde sova. Men det gör jag inte. Jag borde plugga. Men det gör jag inte. Vad gör jag då? Jo, ingenting :) Har blivit riktigt seg nu på sistone. Dels för att jag är förkyld och så och dels för att det är sommarlov snart och jag har liksom dragit ner på tempot lite i förväg.. Alltså jag längtar inte till den dagen då jag inte har ett långt sommarlov att se fram emot längre. Det hör ju till livet?! Belöningen för den tuffa delen av året?! Fast.. Jag hade tänkt att bara jobba med hästar i framtiden. Då kan man se det på två sätt- Antingen så jobbar man jämt eller så jobbar man aldrig. Jag väljer att se det som att jag aldrig tänker jobba, bara göra det jag tycker är kul :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rustica trimmade jag ordentligt idag. Tränade på att få ut galoppsprångslängden utan att hon spänner rygg och nacke. Hade 8 galoppbommar på medellinjen där jag var tvungen att rida längre galoppsprång än hennes "normala" för att kunna rida rytmiskt över alla. I början fick jag inte fram henne i svängen, sen spände hon rygg och nacke och ökade farten över alla bommar, utan balans och utan lösgjordhet. Då jobbade jag med galoppen utan bommarna ett tag i den nya språnglängden ( som är närmare utomhushoppningsgalopp). Red på en åtta med förvänd galopp på ena "volten" och flyttade undan skänklarna. Allt i ett högre tempo med längre språng än vanligt för att hon skulle bli lösgjord där. Det gick väldigt bra och sen när jag red på bommarna igen så blev det perfekt! Kom rätt varje gång och hon hade kvar balansen, rytmen och framförallt formen över alla bommar! Jag var så nöjd :) Skrittade sen ut en bit med Hanna.
På kvällen hade vi boendemöte och det slutade med att jag ska bo på Västra Plugghästen nästa år! :) Det blir bra!
Jag kommer dock sakna våran lilla korridor på Röda..! Där det är så lyhört att man kan prata med grannen genom väggen med normal samtalston och där man alltid känner på lukten vad det som senast var i köket åt.. ♥
Nähe här blir inga barn gjorda... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0