Onsdag, Torsdag.

Den här veckan har jag inga stalltjänster i Röda. Det är riktigt skönt efter dagelevsveckan, har det hur lugnt som helst. Igår (Onsdag) hoppade jag skolhästen Cayenne på förmiddagen. Cayenne är ett litet fuxsto, stallets sötaste och tjejigaste häst. En riktig Barbie-häst är hon och väldigt fin att rida! Vi red relaterade avstånd och det gick väldigt bra! Svårigheten med henne är att kunna länga ut galoppsprången utan att hon springer iväg och sprången blir "tomma". På eftermiddagen hade vi föreningskunskap, då lär vi oss om hur en förening fungerar, och även allt "övanför" dvs alla organisationer osv.
Rustica hade en lugn dag igår, gick promenad med Moa och hennes Lewis. Vi gick runt lilla Strömsvik, vilket är ca 40 min skulle jag gissa..
Idag hade jag världens skönaste morgon! Hade morgonfodring i gäst kvart i 7. Gick upp och kände mig riktigt utvilad. Sen gick jag in och åt frukost i lugn och ro innan jag tog ut Rustica. Sen hade jag en timme över och då la jag mig i sängen, läste och lyssnade på musik. Myste riktigt ordentligt. Därefter gick jag till stallet och fixade Lotus för uteritt. Red med Caroline, först några varv på galoppbanan vid slottet och sen till Löten och tillbaka. Det var superhärligt!
Efter det var det pannkakor, lite rast och fix i stallet och sen lektion- Häst- och stallskötsel. Då började vi räkna på vad det kostar att ha häst och ja.. det var väl inte så roligt kanske hehe....
Iallafall så ska jag ut och springa nu och ikväll ska jag rida dressyrlektion för Linda på Rustica.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0