White light.

Idag var en såndär dag då man minns varför man håller på med hästar. På förmiddagen hade vi pdl, kollade på film och diskuterade allt möjligt intressant inom idrott för unga, elitsatsning mm. På klassrådet bjöds det på fika också ;) lunchstalltjänst, lunch hos Eva+ fika för min del ( hehe hon bjöd mig på morotskaka) därefter ridning av 2 skolhästar. Red ut till rakbanan på Ontario och galopperade. Så superhärligt och vilken galopp man fick efter att hästarna hade fått sträcka ut lite! Red med Mäki som red sheridan. Vädret var fint och snön var perfekt. Efter eftermiddagsstalltjänsten red jag Corazon, ett skimmelsto e Cortez-Pepe. Red självständigt i röda med Jossan på Disco och elin på Cayenne. Alla vi bara njöööt av passet! Det gick så bra och det var så kul att trimma välutbildade skolhästar självständigt!
Rocksina longerade jag idag, pessoasele, alla 3 gångarterna, över bommar. Hon var fin.
På kvällen tänkte vi plugga men stördes av våra ypperligt sällskapliga killkompisar, fast det gjorde inte så mycket, provet är inte förrän på fre. Vi åt muffins och hade det bra. Fikade 4 ggr idag, fick fudge av eva vid kvällsmaten också. Jag som försökte ha en nyttig vecka.. Haha. Men jag klagar inte :) Halv 11 drog dom och då gick vi ner till gymmet, haha vilka idioter gör det då? Kom iallafall upp nu och ska soova lite innan morgonstalltjänsten i gäst ;) G'night!
Jag och Corazon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0