Walk of life.

Den här dagen började med morgonfodring i gäst och därefter ridning! Hoppade Vivaldi, en ganska ny häst för rsg. Kan vara hästen med stallets sötaste huvud, svart med bläs. Har främst gått dressyr innan, så han lär sig fortfarande. Han var gärna lite spänd och gick med huvudet högt i början. När han sen slappnade av och tog stödet så blev han hur rolig som helst! Hoppade bockar på serpentinbågar, serie och hinder med galoppbom framför. Hade riktigt roligt!
Efter det rullade det på med lunchstalltjänst, lunch och fika på markan! Åt kladdkaka och hade det bra med kååmpisarna!
På eftermiddagen, så hade vi våran sista ridläralektion i dressyr! Fick tillbaka sista provet och blev superglad över resultatet så det känns bra :) även fast det såklart är trist att inte få ha det nåt mer, det är så givande att diskutera ridkonsten på sal.
Därefter skrittade jag och tessi ut på rockan och cavat. Ca 45 min och rocksina kändes super! Nu blir det longering imorn, klättring lör eller sön och joggning i ridhus den andra dagen.
Dagens stora händelse var iallafall att en häst som jag vill köpa gick igenom veterinärbesiktningen idag och ska därmed bli min!! Vågar inte presentera henne något närmare förrän hon står tryggt i stallet, vilket sker på söndag eftermiddag! Men en suddig bild kan jag visa! :D det är jag som är piloten på bilden! ( nehe, det funkade inte.. Ni får vänta lite mer då..;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0