Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

Nu är det bara tre dagar kvar! Idag har jag haft en helt vanlig, bra tisdag. Tänkte visa ett litet tidsschema på hur en helt vanlig dag på RS ser ut.

07:00- väckning. Hade jag haft stalltjänst så skulle jag redan ha varit i stallet, men det hade jag inte idag, sovmorgon.
07:30- går till stallet. Tar ut den ena hästen i hagen och går en promenad med den andra. Ta av lindor osv.
08:00- på plats i röda ridhuset för att bygga fram dagens hinder.
08:15- Demo. Eller clinic som man också kan säga. Ridlärarna hoppar, pratar och visar.
09:30- klassråd. Våran klass har många åsikter och är bra på att prata så klassråden är oftast rätt intensiva.
10:00- teorilektion- hästens träningsfysiologi med skolveterinären Nina. Idag var vi på galoppbanan vid slottet och gick igenom hur man konditionstränar och intervalltränar hästen med pulsklocka! Intressant! Mycket siffror att hålla koll på. Sabrina och hennes häst var försökskaniner.
11:30- lunch på värdshuset åsen.
12:00- hagbyte på fyra hästar, mina +2. samarbetar med en tjej som tar mina när jag är på KZ.
12:30- Går till Agria-stallet och gör iordning Snöret för ridning.
13:00- hoppträning med Snöret i Röda ridhuset. Idag hoppade vi bana med "titt-hinder".
14:00- snabbt in med Snöret i stallet, skynda ner till Kungs och börja göra iordning Rustica för träning.
14:30- går från stallet till Röda ridhuset och värmer upp innan hoppträningen.
15:00- hoppträning för Daniel. Idag hade vi banhoppning och hippologerna var även med och bedömde oss som en del i deras utbildning. Rustica var väldigt pigg då vi inte har hoppat bana på ett tag, men fin ändå!:)
16:30-tillbaka i kungs. Fixa hästen & ta in den andra hästen från hagen. Väga hö i höpåsar till nästa dygn, 8 st.
17:30- middag på värdshuset åsen.
18:30- göra iordning den sista hästen, idag Tessan.
19:00- Ridning. Idag skrittade bara Tessan så det var lugnt, hon har gått så bra i tre dagar nu så en lugn dag passade bra!
20:00- göra iordning båda hästarna för kvällen. Linda benen, borsta om det behövs, ev. Kvällsmocka+fylla på spån. Smörja utrustningen och göra iordning den för nästa dag. Allmänt småfix, någon häst kanske behöver friseras eller så.
Ca 21:00- klar för dagen! In och äta kvällsmacka. Ev. Läxor ( inte idag då jag gjorde sista provet för terminen igår). Duscha & Soova! :)

Frågor på det? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0