Weekend!

Fredag betyder KZ igen så där var vi. Vi har jättesköna fredagar, bara tre lektioner varav en är idrott. Dock så kommer vi ha unghästlektion på morgonen innan vi åker in till Hallstahammar från och med nästa vecka så då blir det nog lite stressigt ändå!
Tjejerna i idrottshallen idag:
Våran fiina planering av höstens idrottslektioner! Vi ska prova på mycket nytt och jag tror att det blir hur kul som helst! :)

Efter skolan var red dags för ridning! Red Stickan i Kungsridhuset med Moa och Hanna, två av mina bästa vänner. Dom bloggar också, på adressen sportdressyr.blogg.se! Jag jobbade iallafall mycket basic och fokuserade mycket på lösgjordheten och lydigheten. Det gick bra!
På kvällen gick vi ut och åt i Västerås, jag och mina bästa kompisar här på Strömsholm! Det var huur kul och mysigt som helst, dom är ju bara för underbara! Det hela slutade iallafall med en spontan utgång vilket var väldigt roligt. 
Idag, lördag, skrittade och joggade jag Stickan i skogen. Red runt träd, över nedfallna träd, klättrade och använde mig av naturen så bra jag kunde! Hon blev så fin! Framåtbjudningen fick jag ju på köpet!
På eftermiddagen provred jag två fina hästar och en av dem kommer troligtvis att komma till mig på Strömsholm inom en snar framtid! På foder. Men mer om det när allt är klart!
Som ni förstår så går livet lite sådär i 180 just nu, men det här var de senaste två dagarna i korta drag. Livet är härligt just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0