2nd day of 2nd week

( det här inlägget skulle ha publicerats igår)
Idag har varit en riktigt bra dag! Jag har varit så glad! Hela förmiddagen gick åt till två dressyr-demon. Gick igenom sitsen och utbildningsskalan, mycket repetition för oss såklart men muy intressanto!

På eftermiddagen hade vi sitsträning på lina och det var en väldigt bra och lärorik lektion!! Jag ska tänka på: att lägga vikten mer på utsidan av foten och knät så att underskänkeln kommer intill mer och knät bara ligger avslappnat intill, att följa med mer, vara med mer med överlivet och bara sitta emot starkt när det behövs ( i halvhalter bl.a.), lyfta upp bröstkorgen utan att svanka och tänka på att händerna inte ska komma för nära mig utan vara lite längre fram. Vi tränade på detta och en del andra övningar i alla gångarter, samt över en bock. När jag klarade av det så kändes Stickan helt fantastisk! Hon lyssnade på min sits och var avslappnad i balans. Magic!

På kvällen åkte vi in till Västerås och gick på bio, tessi bjöd mig, underbar som hon är! Hade en jätterolig kväll! När jag kom hem umgicks jag med dom grymma människorna jag bor med så klockan sprang iväg lite, man vad gör det om hundra år? :)
Bilder från dressyrdemot, kungsgårdsstallet och -ridhuset i morgonsolen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0