Happy easter.

Sååå, sen sist har det hänt en del! :)
I onsdags hade vi banhoppning i Röda ridhuset och jag red Giacometti (även kallad Gurkan, *01, San Quintero xx-Chapman), en liten häst som brukar vara pigg och bocka lite här och där, men idag var han nog lite vårtrött! Har varit ganska rejäla väderomslag nu och dessutom hoppade han på tågbanan dagen innan så.. ja, lite seg var han allt! Är ändå nöjd med min runda, som ligger ute på min logg på facebook om ni vill se den :) Rundan var nästan densamma som på tisdagens hoppträning, men ena långsidan hade blivit ett enkelhinder och en kombination istället för en 3-kombination och så hade ett extrahinder kommit upp- axa-hindret.
Meddelande på stalltavlan inför banhoppningen-
Vad hände mer på onsdagen då? Jo, Rustica besökte både hovslagare och veterinär. Anledningen till veterinärbesöket var att hon har varit lite ojämn på vänster fram sen tävlingen. Efter böjprov och longering på mjukt och hårt underlag konstaterades lite överansträngning i alla benen. Anledningen till att det syns mer på vänster tror jag är att hon är starkare i vänstersidan och därför drar mot vänster över hinder osv, vilket medför att det belastas mer. Hon ska alltså ta det lugnt ett tag och vi ska ge antiinflammatoriskt. Missar två tävlingar, men det gör ingenting- det är ju ändå ingen fara med henne! :) Att en sån här reaktion kommer är fullständigt logiskt, jag har kört på lite för hårt med hoppträningar, galoppjobb osv. Det är ju en stor påfrestning bara med en ny ryttare på ryggen och dessutom hade hon tagit det lite lugnare nu på sista tiden innan hon kom till mig. Hon är ju alltid så positiv och ambitiös och det känns som att hon har hur mycket energi som helst, så jag känner aldrig att hon är trött, vilket gör det ännu svårare att veta när hon behöver vila. Dessutom vill jag ju "rida in mig" på henne så fort som möjligt. Men nu har jag lärt mig den läxan iallafall! :)
Någon dag i veckan (kommer inte ihåg vilken) busade vi ganska rejält med våran stallförman Tina. Vi lyckades lura henne till att kolla hur mycket havre det fanns i havretunnan, men när hon öppnade locket såg hon istället en nertryckt Josefin Salming och tror ni hon blev förvånad? Hon skrek rakt ut och jag har nog inte skrattat så mycket i mitt liv- det såg så otroligt roligt ut! :) Hon tog det också som ett roligt skämt till slut så det blev inget extra stallarbete eller liknande som straff ;) Kul att liva upp en väldigt seriös stalltjänst lite ;)
___________________________________________________________________
Torsdagen bjöd på programridning- LB:1 red vi och Agneta Aronsson var domare! :) Jag hade Delivery ( D'avenir- Wolkenstein, uppfödd på Lövsta stuteri) och jag är väldigt nöjd! :) Fick fina ord av både Agneta och Linda så det var superkul!
Därefter gick flyttlasset hem och nu är jag hemma med båda hästarna! :) Dom skrittades ut idag i snöovädret(!!!).
Nu är det nämnligen påsklov!! :)
Lite andra bilder från sista tiden:
Tessi och Elin i stallet.
Jag och Rustica i Södertälje!
Jossan och Svante på bushumör
Banan inför klassens banhoppning :)
Nu ska jag njuta av mitt lov, på onsdag åker vi dessutom till Spanien så det här blir braaa! :)
Glad påsk på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0