Askan är den bästa jorden.

Dagens ridning för min del har sett ut såhär:
Zeus- Hoppning. Fokus på rytm i olika språnglängder. Hoppade två linjer på långsidorna. Räcke- oxer med samma avstånd på båda långsidorna. På ena sidan låg det galoppbommar mellan också. Såhär:
Provade att rida på både sex galoppsprång ( 3 m långa språng) och fem galoppsprång ( 3,5 m språng, dvs tävlingsgalopp)
Det gick bra idag. Zeus kan vara lite knepig, det gäller att vara tydlig men hålla honom på bra humör. Men jag är nöjd och jag hade kul :)
Rocksina: Red på Tågbanan, trimmade i ca 40 min. Hade några enskilda bommar utlagda som jag galopperade över och tog även några språng på banken. Hon var duktig!
Nu är hennes fortsatta schema i veckan såhär:
Fredag- skritta ut
Lördag- trimma
Söndag- tävling
Måndag- vila
Rustica: Skrittade ut till slottet idag och gick även genom ett vattenhinder, för skojs skull ;) Jag red med Elin på Fiffi och Rustica gick väldigt bra! Jobbade lite i skritten med rakriktning, flyttade lite undan för skänkeln osv.
Hennes schema ser ut såhär:
Fredag- skritt och travpass, helst ut men kanske på tågbanan.
Lördag- promenad morgon och kväll
Söndag- lätt pass med galopp
Måndag- skritta ut
_______________________________________________________________________________
Nu blev det en sen kväll igen, jag fick en del att göra! Tog bra med tid på mig i stallet till en början, sen skrev jag en Umet-lektion som skulle vara inne ikväll och så har vi planerat inför firandet av två nyblivna 18-åringar :) Riktigt roliga planer har vi..
Nu ska jag bara fixa lite mer fix och sen ska jag soova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0