Glory Days.

Idag var en dag av den bättre sorten. Höjdpunkten var dressyrlektionen, hade Sheridan. Gick så stört bra och allt bara föll på plats. Gick super för hela gruppen även fast vi fick kämpa på bra i början med hästarna. Lova, Mäki, Sabrina och jag var vi iallafall. Dessutom sken solen. Red för Linda på stallplan och i slutet sa hon Nu kan jag bara stå här och njuta och till och med Det är sånahär lektioner man som ridlärare minns för resten av livet. Känslan ♥
När jag kom tillbaka efter sommarlovet hade jag lagt på mig lite olater i sitsen som man lätt gör. Har behövt jobba mycket med att sträcka på mig, axlarna bakåt, armbågarna intill och händerna på samma höjd. Överkroppen helt enkelt. Nu har jag tänkt massor varje dag på hur det ska kännas och hur jag ska göra när jag sitter och rider rätt samt även gått med den hållningen jag ska ha i sadeln. Det hjälper SÅ mycket! Idag föll allt på plats och plötsligt satt jag på en häst som var både eftergiven, lättreglerad, mjuk och nöjd. GULD!
För övrigt så har dagen innehållt morgonstalltjänst, lektion i i Häst- och stallskötsel och stallmöte i Gäststallet där jag ska stå med en häst jag får hit på söndag, mer om det senare. Har flera kompisar som står där, främst Moa och Hanna som är några av dom jag umgås mest med. Gjorde iordning boxen idag och det kommer bli såå kul! Riktigt taggad på livet idag. Nu? Sova! God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0