Be careful what you wish for.

Idag har det varit sol, varmt, alla har varit glada, ridningen gick super och jag har haft allmänt bra koll. Vad mer kan man begära av en dag på Strömsholm? För att beskriva lite nogrannare så tränade jag hoppning för Anna-Clara på Rallye, en skolhäst e: Rebel Z-Kaliber. Han är stor, långsam och seg. I början fick jag dra igång motorn ordentligt innan jag kunde göra något annat. Tempoväxlingar och försöka få snabbare reaktioner. Hoppade likadant som vi gjorde igårkväll. Började hoppningen med studs, då kom han igång mer i kroppen och blev riktigt fin. Hoppade sen små banor och då var han hur fin och rolig som helst! Fick en riktigt bra galopp och kunde vänta ut hindrena. Allt bara flöt på sådär bra som det ibland gör :)
Ni kanske är intresserade av vad jag gör på dagarna mer än rider? Idag hade vi Häst- och stallskötsel på eftermiddagen och pratade om hästens sinnen. Den här veckan är jag ledig från stalltjänst, så för övrigt är det lugnt. Pyret red jag ut till slottet och galoppbanan på idag med Tessi och hennes ( eller jens) Sam.
Galopperade ett varv i båda varven på galoppbanan i solen framför slottet- GULD! För övrigt tog vi det lugnt, skönt för henne efter igår.
På galoppbanan.
Man måste ju dokumentera en sån här stund. Fyy vad vi njöt!
Kommer i kurvan bredvid varann i galopp, hästarna i balans, till höger kommer slottet och till vänster breder Slottsbanan ( den stora gräsbanan) ut sig. Vardagslyx.
Blev dessutom klar tidigt idag, så nu ska jag kolla på Idol! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0