It's not about the money.

Dressyr idag och vi jobbade med lösgjordhet. Rocksina var jättefin och supermjuk! Lärde mig en bra sak igår, när jag spänner magen och "sitter till" så spänner jag lätt hela kroppen. Jag ska alltså slappna av i armarma och benen även fast jag använder magmusklerna. När någon säger till mig att slappna av så säckar jag ihop i bålen. Magen ska alltså vara spänd även fast jag slappnar av i övrigt. Det är ju där min stadighet sitter.
Det jag jobbar en del med nu i dressyren är att min vänsterhand gärna åker upp när jag tar en förhållning, mer än högerhanden. Träna, träna! Om några år kanske jag också kan åka till Arezzo och tävla! Där är bl.a. Jens just nu.. En vacker dag säger jag bara..
4 veckor där i värmen skulle jag nog inte dö av...
Men nu ska jag sluta drömma och jobba vidare med föl-uppgiften. Ska ta fram 2 föl med härstamningen u: Flip's Little Sparrow e: Camaro M & u: Restless e: Contendro I. Elithopphästar! Ja.. jag ska iallafall ta fram fölen rent teoretiskt. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0