Winners never quit and quitters never win.

Blev ganska mycket rida idag, 5 hästar innan lunch! Gillar't! Red först ut Spring G och Touch på asfalt, sen galoppjobbades Cerrado Z på fältet. Han krävde ganska mycket säte och ben, så jag fick jobba på bra! Sen red jag Amadeo, det gick lite sämre idag. Blev en ond cirkel, det gick lite dåligt och då grävde jag ner mig som jag är ganska bra på att göra i dom situationerna. Spände mig och tänke fel. Hade jag bara tagit det lite mer med en klackspark och inte tagit det så hårt så hade jag nig kunnat reda ut det bättre, måste bli av med lite prestationsångest!
Rocksina gick det bättre med idag, hoppade serien jag beskrev här om dagen, med en travbom, 2,5 m till ett kryss, 3 m till ett räcke och 5,5 m till en oxer. Jobbade mycket med att halvhalterna skulle gå igenom, på ett lite nytt sätt för mig. Gjorde halt och ryggade när hon inte lyssnade på halvhalterna. Måste bara komma ihåg att inte göra det för mycket så att hon tänker bakåt, kommer ihåg när Lotta sa det på Strömsholm. Skänkeln är viktigaste hjälpen! Lyckades iallafall rätt bra idag och Rocksina gick i lite bättre balans då än vad hon har gjort hittills här. Är dock fortfarande frustrerad över att det inte går så bra och jag vet att vi kan så mycket bättre! Alla gamla problem kommer liksom tillbaka på något sätt. Måste kämpa mig igenom det här! Linda tyckte iallafall att Rocksina hoppade fint så det var kul att höra. Jag tror på henne, skön känsla när någon duktig också gör det.
Frambenen är det ju inget fel på iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0