Practice makes perfect.

Första dagen avklarad och bra gick det också! Dagen börjar med fodring och mockning 07.00. Därefter ska en del hästar ut i hagen, andra ska gå i skrittmaskin och resten ska ridas. Jag red ut på den här hästen på förmiddagen:
[source: lindaheed.se]
På eftermiddagen tränade jag med Rocksina för Linda. Markarbete, gjorde väldigt bra övningar. Först serpentiner, med lite instruktioner så blev hon jättemjuk! Sen red jag öppna med rak häst och gjorde halvhalter på yttertygeln. Flyttade sen bakdelen på en volt och var noga med att inte flytta för mycket, och att hon skulle böja sig i bålen, inte i halsen. Enkla övningar som var precis det vi behövde!

Kommentarer
Postat av: elin Jordnöt

Jag måste bara säga WOW och så hoppas jag att du har det bra förstås kåmpis (vilket du verkar) Jag är då inte alls avundsjuk.. :)

Vi hörs när du kommer hem, puss och kram :D

2011-07-19 @ 11:35:10
URL: http://ejournath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0