Dag 2.

Idag red jag samma 2 hästar, dock så skrittade jag bara ut på Columbus H ( i stallet kallad Kalle). Rocksina red jag för Lindas mamma Marianne. Hon va tuff, men riktigt bra! Jobbade med att böja Rocksina i kroppen, "bakom sadeln" för att hon skulle bli mjuk och arbeta över ryggen mera. Red på volt och flyttade ut bakdelen med rak hals och hade henne böjd runt innerskänkeln. Skulle tänka "två steg åt sidan, ett steg fram, två steg åt sidan.." Linda var också med och kollade och kom med små kommentarer ibland. Jobbade även med halvhalter och ökningar och minskningar av tempot. Jobbade idag, liksom igår, mycket utan stigbyglar. Idén är att man ska ha stödet på ytter och leka lite med innerhanden, "innerskänkeln mot yttertygeln". Det är väldigt svårt att förklara men jag försöker ju iallafall :) Tog även lite bilder idag:
Här sover jag!
Överallt i stugan sitter bilder på Linda och hennes hästar genom åren.
ridbanan sett från stugan.
Stallingången
ridbana, med skrittmaskinen och stugan i bakgrunden.
Fet!
Stallet inifrån, tog kort nu på kvällen, så det va släckt och lite mörkt i stallet, men men man ser ju lite ändå :)
Columbus H i pyjamas, lindade ben med back on track-paddar, välryktad och oljade hovar. Såhär sover hästarna!
Cerrado Z och Centon.
Och här kikar en annan stjärna fram, säg heej till RockanSmockan!
Idag har det varit sol, klarblå himmel och varmt.
Har i värmen även roat oss med att måla staket. Efter vad som kändes som en evighet så var staketet till tre gräshagar målade! Dessutom så fyllde Linda år idag! Det firades med fika tillsammans med hela gänget, även Lindas man och barn. Väldigt trevliga människor!
Nu ska jag sova ordentligt, imorn är det nog mycket att göra eftersom att en av dom andra två som jag jobbar med har en ledig dag.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0