My mirror, my sword and shield.

Fick en fråga om jag inte kan berätta lite om min lilla häst, och ja, det kan jag ju göra! Rocksina har jag haft sen februari förra året då vi åkte ner till tyskland och provred hästar. Jag hade provat 9 hästar på 3 dagar och nästan bestämt mig för en annan häst från början. Men efter att ha provridit den hästen en andra gång så var jag osäker. Det kändes inte rätt. Så vi åkte och kollade på ett sista ställe innan vi åkte hem. Provred först 2 hästar som inte var så mycket att hänga i granen om man säger så. Sen kommer dom in med en brun häst som ser ganska tråkig ut i ridhuset och börjar rida runt. Jag satt fortfarande på en annan häst och tittade knappt på den där bruna saken som nästan smälte in i väggarna. Börjar ge upp och känna att näe, kommer inte hitta någon häst. Då börjar dom hoppa med den bruna och helt plötsligt såg jag inget annat. Kunde inte sluta kolla. Som en katt hoppade den, med riktigt flashig stil. Jag hoppade av hästen jag satt på och min tränare som var med oss sa lite tyst " That is good!" Jag hoppade sen upp på hästen och började rida runt lite. Hästen gick inte att påverka så värst mycket, den gick där bara. Väldigt jobbig att rida egentligen. Sen började jag hoppa och hästen springer och är het. Den gör inte så mycket där och då, för hoppade gjorde den! Och satan i gatan så den hoppade! Helt annat än vad jag var van vid. Stort och med ryggen. Jag kände bara att det klickade mellan oss! Det fanns liksom inte att jag skulle provrida några fler. Jag hade hittat min häst. Det var alltså Rocksina. Den här låten spelades i ridhuset när jag red henne, därför kommer jag alltid förknippa den med den här stunden:
Bild från provridningen.
En av våra första tävlingar tillsammans.
När vi köpte henne var hon 9 år och hade gått 1.10, fått väldigt bra resultat på fyraårstest, haft föl i två år och inte blivit riden så mycket på sista tiden p.g.a. ryttarens skada. Vägen har varit längre än jag kunde ana och vi har lång väg kvar, men det får ta den tid det tar. Jag lär mig oerhört mycket på den här hästen och när saker och ting börjar falla på plats tror jag att det kan bli riktigt bra! I stallet är hon världens gulligaste och jag kan stå och pussa på henne hur länge som helst, hon bara njuter när man pysslar om henne. Det ska bli spännande att se hur långt vi kan gå med all hjälp och träning vi får här, under hösten har vi utvecklats något enormt tillsammans!
Rocksina nu.

Kommentarer
Postat av: Augustkaisa

really good site!!

2011-06-10 @ 07:32:00
URL: http://augustkaisa.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0