Shape up.

Red ut på förmiddagen i solen. Svinkallt! Men härdad hästmänniska som man är så stog alla ut med gott humör också. Sen på kvällen red jag med Mickis och hon red Rockan ett tag. Hon är så otroligt duktig alltså, hon sa vad hon gjorde och vad hon kände, hästen blev jättefin! Sen hoppade jag upp och hon var såå fin! Sen sa hon vad jag skulle tänka på och ojoj vad bra det gick alltså. Jag förstog allt precis och då blev det så självklart! Hon förklarade liksom på min nivå, när Jens eller Lotta förklarar känns det näst intill omöjligt att klara av eftersom att dom är så otroligt mycket duktigare. Jag ändrade mitt tänk lite vilket var super för jag hade ju verkligen kört fast. Nu känns det bättre! Huvudsaken är att hon ska vara lösgjord och lyssna ordentligt på mig vad jag än gör. Så enkla saker som man lätt glömmer bort när man försöker sig på svårare grejer. Man glömmer så lätt bort grunden! Som tur är så är jag på Strömsholm och nöter grunder hela tiden. Det svåra är att grunderna aldrig fastnar för alltid utan man måste hela tiden jobba med det. Jens tränar massor av grundridning han också!
"Det svåraste med ridsport är att man måste vara ständigt frustrerad och deprimerad"
-Jens Fredricsson.
Kanske sagt med lite humor, men det är väldigt sant. Blir man nöjd och glad så skiter det sig direkt. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0