Life for rent.

Och så fick vi jullov!! Det här är första gången jag verkligen har längtat ordentligt till ett lov under strömsholmstiden. Så glad att jag lyckades kämpa mig igenom dom här sista veckorna efter lunginflammationen! Det gjorde jag bra, haha ;) Terminen avslutades på ett helt stört roligt sätt! Vi tävlade! Hela havet stormar var det som gällde, men det har ingenting med själva leken att göra. Man tävlade i lag, klädde ut sig och hästarna, spexade, mutade domarna, red en bana med olika moment och gjorde allt man kunde för att få flest poäng ;) Man kunde få poäng för genomförande av banan, utklädning, underhållning, spex, mutor till domarna, ja i princip allt! Jag var i lag med Hanna och Elin. Jag och Hanna var Ronny och Ragge! Fullt ut med raggaroutfiten, wunderbaums på våra raggarfixade hästar Love och Qurir, polisonger och "Köra fort som fan"-låten!
Elin var Anna och kom in till "Rara Söta Anna"-låten i rosa kjol och linne på Affe som hade en helrosa outfit och glittrade som bara den!

Vann gjorde Lag Röd som red i morgonrockar på hästar som hade papiljotter i manen, handdukar som schabrak, tvättskum över hela kroppen och ja, ni fattar, morgon/dusch-tema. Vi, Lag Gul, kom tvåa tillsammans med badbrudar-laget, prinsess-saga-laget, Don't drink and ride-laget, James Bond-bruden-the bad guy-laget och ett till lag som jag inte kommer ihåg just nu.. hehe. Sen blev det prisutdelning med fika, julklappsbyte och roliga motiveringar från juryn som bestod av Anna-clara, Agnetha, Linda och Jennifer. Sen var det slut på den här terminen och halva strömsholmstiden!
Lite bilder:
Våran lilla tjej-häst Alf! Glittret syns inte på denna dåliga mobilbild men ändåå :)
Alkis från Don't drink and ride- laget, och prinsessa från prinsessa/riddare-laget.
I bakgrunder- badbrudarna som nu har fått på sig badrock efter ritten i bikini och shorts! Bjöd juryn på drinkar tills dom låg däckade i en hög! ;)
Riddare Fjordsvans!
Juryn och presenterna som man köpte som startavgift, sen bytte vi dom bland deltagarna!
Nu är jag hemma, L har åkt hem och Rocksina ska igång! Sen börjar ju jakten nu igen på hästen med stort H. Men först tänkte jag fira lite ju.
GOD JUL PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0