Our own way.

I torsdags kväll messa mickis och skrev att jag stod med på startlistorna till tävlingen i Hallstahammar på fredagen. Jag hade varit reserv men nu fick jag alltså komma. Mamman övertalades enkelt och pappan övertalades klockan 6 på fredagsmorgonen. Underbara föräldrar. Vi åkte alltså och i princip hela Strömsholms-gänget var där! I 110 var 50% av de 6 främsta placerade från Strömsholm och typ 50% procent av de startande i 120 va Strömsholmare. Jag red 1 meter och även debut i 110 med Rockan. Hon var huur fin som helst! I 1 meter, som var en clear round, var vi felfria. I 110 hade vi ett nedslag i grundomgången men det gjorde ingenting. Hon river nästan aldrig så det är inget problem. Det som hände var att hon hamnade lite i obalans efter en oxer, sen låg det ett räcke på en linje med 7 språng emellan tror jag det var. Hon sprang lite och jag försökte ta tillbaka. Då lyssnade hon inte som jag ville så jag gav henne handen så fick hon sköta hindret själv. Hon rev ju då men hon lärde sig en läxa att lyssna på mig i en bana! Det är det här systemet jag har lärt mig av Jens, att hästen ska tänka själv. Nästa gång kommer hon att vara mer uppmärksam! I övrigt var hon fin och jag är riktigt nöjd med debuten!
Tog några bilder innan första start:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0