You can get what you want, or you can just get it all.

Maria Gretzer håller träningar på Strömsholm och ikväll va det även clinic inför 4-årschampionatet. Det är såå kul att kolla på. Ryttare som Jens, Daniel & Charlie är med och rider, dom är ju hopptränare här, så det är kul att se när dom själva tränar.
Maria pratar mycket om takt i galoppen, inte för långsam eller för kvick galopp. Sen att bakbenen på hästen är som en motor som man ska hålla igång. Kontakten går från bakbenen, genom ryggen, halsen, tygeln och till handen. Glappar tygeln är det som att ha glappkontakt till motorn. Bra förklarat tycker jag!
Själv har jag lirat dressyr idag, för Agneta. Fokus på händerna! Stilla händer, buren hand rakt över halsen med inte allt för mycket mellanrum mellan händerna. Inte så enkelt som det kan låta. Fick rida och hålla en pinne med båda händerna. Gick helt okej och hon gav nästan bara positiv kritik. Great!
Nu har Rocksina åkt hem över natten, hon ska skos. Imornkväll kommer hon tillbaka och jag åker hem, för på fredag drar vi till Spanieeeen!
Nu ska jag ut ur rummet.. Ciao!

Kommentarer
Postat av: sofie jouchims

halloj,

hoppas du trivs på skolan, Mathildas häst Capris bor där, hans nya ryttare går tredje året och heter pernilla olsson, hon red för Maria G igår tror jag. Hoppas det gick bra:) ha det bra.

2010-09-09 @ 17:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0