Flow.

Jag är uppe bland molnen nånstans!! GODDAMN VA BRA HAN VAR. Jens alltså, kanonträning!
Han förklarade superbra, var stenhård, men när man fick ett bra ord så var det verkligen bra! Det han va på mig mest om var det jag redan är medveten om och jobbar med, men det är inte lätt. Alltså att få Rocksina att bära sig själv mer och verkligen rida in bakbenen under henne. Då ska jag kunna få större register i galoppen.
Också det här med att min underskänkel ligger för långt bak. Det som händer är detta:
Vart är skänkeln liksom, JO I TJOTAHEJTI!
Inte lätt att hålla balans i mig och hästen då inte. Dessutom kan jag inte forma henne ordentligt i insidan om skänkeln ligger så långt bak på marken. Vi tränade mycket sits och även vägar idag, svängar och sen spikrakt över hindren. Han sa att det är 5 punkter som ska funka, sen är hoppning enkelt:
  • Vägarna
  • Balansen
  • Rytm/takt
  • Tempo
  • Distansen
För att man ska kuna fixa dom här punkterna krävs att man har en bra sits, det är nummer 1!
Han tyckte att vi var en bra grupp att ha, att vi visade att vi verkligen ville bli bättre och utnyttjade tillfället.
Han sa en del andra bra saker också, men nu måste jag sova!
Ska vara i stallet kl 7 imorn, G'NIGHT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0