My breakaway.

En termin på Strömsholm har kommit och gått. En termin som har förändrat allt. Mig, min världsbild, mitt liv. Jag har vuxit och hittat mig själv. Klarat mig själv. Jag kastade mig ut och hoppades att jag skulle landa på fötterna igen. Det gjorde jag också, stadigare än nånsin. Det är inte lätt att flytta hemifrån och inte känna någon. Som tur va så fick jag världens bästa klass och justaste polare. Visst har det funnits toppar och dalar, hela vägen, men det är min dröm jag lever. Jag bor mitt i svensk ridsports metropol och hejjar på kändisar varje dag, nästa dag ser jag dom på tv eller i tidningen. Jag tränar fem gånger i veckan och utvecklas varenda en av dom. Sakta men säkert vecklar jag ut vingarna. Jag får nypa mig i armen varje dag för att inse vad som händer. Har jag någon gång tråkigt, vilket nästan aldrig händer, så är det bara att gå ut till köket och garva sönder lite med favorittjejerna, eller varför inte hitta på nåt annat kul? Vi gör det vi känner för. Aldrig i mitt liv har jag trivts så bra som jag gör nu. Men kompisarna, med livet i allmänhet. Taggad på livet! Våren kommer att bli bäst!

Hade en önskan, tog en chans, gjorde en förändring och slog mig fri.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0