Life is what happens while we're busy making plans.

Det är sant det. Jag har ju faktiskt äntligen lyckats ta mig till mitt drömjobb, att träna och tävla hopphästar i Tyskland. Det är dessutom mitt allra första jobb. Vad händer i mitt huvud då? Tror ni att jag lever i nuet och bara njuter av dagen? Nej, självklart funderar jag alldeles för mycket på framtiden. Vad händer efter detta? När är jag ens klar här? Just nu längtar jag hem varje dag, inget slår en sommar hemma. Men det här är en enorm chans för mig så jag ångrar såklart inte att jag tog den. Jag utvecklas enormt mycket och har dessutom väldigt roligt. Jag kommer att bli kvar här "tills vidare". Precis så bra koll har jag på livet just nu hehe.
På onsdag kommer päronen hit och hälsar på. Förhoppningsvis kan vi diskutera lite framtid då så att jag får någon typ av koll iallafall. Men jag ska också försöka att leva dag för dag, och njuta av nuet. Det låter ju klyshigt och bra, eller hur? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att du har fullt upp med det du gillar allra mest!
Känner igen mig i det där, att man inte njuter så mycket som man "borde" och inte är här och nu...
Du är så duktig och det är roligt att läsa om vad du gör!!
Lycka till med alla hästar och kommande tävlingar! Lev och njut!
Hälsningar /Emmy

Svar: Tusen tack!! Jag jobbar på det :) Hoppas allt är bra med dig! kram
Sofia Sundqvist

2013-07-23 @ 23:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0