Man måste leva över gränsen för att komma nån vart.

Hallå! Har fortfarande uselt internet men tänkte ge en kort uppdatering från mobilen :) sen sist så har jag börjar tävla! Har två 5-åringar som jag har varit på ett par tävlingar med. Darena och Diventure. Här hemma har jag ett par till som jag snart ska starta, så jag kommer att ha några stycken att tävla, väldigt kul! Skillnaden från att tävla i Sverige är inte jättestor, men lite annorlunda är det. T.ex. så bedöms alla unghästklasser med stilbedömning. Ett väldigt bra system som gör att den bäst utbildade hästen vinner. Man ska alltså inte bara ta sig över hindren levande utan man ska göra det på ett bra sätt också, ett väldigt vettigt system om ni frågar mig. Sen tycker jag att nivån på ryttare och hästar överlag är mycket högre. Så jag känner mig lite som a small fish in a big pond om ni förstår vad jag menar! Men det är väldigt nyttigt.
Vad mer? Jo, på alla tävlingar här är en bar och en stor ryttarfest obligatoriskt.. Det kan man ju tycka vad man vill om men jag tycker att det är väldigt trevligt och det ger en annan gemenskap bland tävlingsfolket. Det finns säkert dom som dricker lite för mycket och tävlar dagen efter, men det får stå för dom. Så länge man tar ansvar så tycker jag att det är trevligt!
Kort och gott så känner jag helt klart av att jag är mitt i smeten, ryttarcentrum, Tyskland, och det är väldigt roligt. Jag utvecklas massor och jag lär mig riktigt bra ridning, steg för steg.
Två bilder från min tyska karriär so far.. Darena överst, Diventure underst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0