Tuesday!

Idag har Rustica hopptränat för A-C! Vi hoppade en liten bana utan stigbylgar och la in extra galoppsprång överallt! Väldigt nyttigt och precis rätt i tiden! Nu börjar ju inomhussäsongen och jag tyckte ju att det var lite svårare på tävlingen i helgen. Vi jobbade alltså idag med sitsen, positionen och balansen för att kunna inverka i en kortare galopp. Banan bestod mest av relaterade avstånd på normala 6-8 språng, men vi skulle alltså lägga in 1-2 extrasprång överallt. Red också över bockar med 2 språng mellan varje på långsidan för att hitta rytmen.
Stickan var inte riktigt lika fin på marken som igår, jag fick kämpa lite mer i början, men runt banan var hon super! I början hoppade hon knappt utan "klev" över hindrena som hon gärna gör när det är lågt. Jag ska då försöka engagera mera, fortfarande i balans och eftergift, samt ge mera eftergift språnget. Då blev det mycket bättre!
I slutet red vi banan med stigbyglar igen och lite högre. Hon väntade väldigt fint på alla distanser då!

Tessan red jag ut på idag. Skrittade mycket och tog även ett varv i galopp runt galoppbanan vid slottet. Det var jag, Moa och Hanna som red. Tessan var väldigt modig och fick gå först under tunneln och över broarna! Hon är så söt, för hon tittar väldigt ofta på läskiga saker (som en prasslig plasthög idag) men hon går ändå om jag ber henne. Försiktig men modig!

Annars så har vi haft Arbete med häst-lektion och dressyrdemo idag, tema takt och gångarter. Jag var även med när de jobbade med remontrarna, unghästarna, som idag longerades. Väldigt kul med unghästar! :)

Två från idag: Kungsgårdsridhuset i kvällsmörkret och Elin som kopierade sig själv i kopiatorn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0