Tethys!

Idag har jag tränat markarbete på den stora nyheten själv! Hästen Tethys marblesienne ( även kallad Tessan) som jag ska ha här på Strömsholm och rida fr.o.m. nu :) Ägare är fam. Wallenberg. Hon är ett franskt sto född -07. Vi hämtade hit henne igår kväll och hon har skött sig så bra hittills! Hon är väldigt vaken och pigg och är med hela tiden. Hon passar mig väldigt bra i ridningen, hon är känslig, lyhörd och väldigt bra i psyket! Det här ska bli så kul :)
Idag på träningen red vi små banor över bockar, med relaterade avstånd, svängar hit och dit osv. Väldigt bra träning! Jag hittade lite knappar på hästen och det var väldigt roligt :)
Red för Anna-Clara med Elin, som också fick hit en ny häst igår, en stor fuxvalack! Så de nya fuxarna gick tillsammans ;)
Rustica och Rocksina skrittade ut på långtur idag, dom var nöjda :)
Här har vi henne, Tethys:


Kommentarer
Postat av: madde

Vad fin hon är! :D

2012-09-05 @ 10:31:51
URL: http://diddilen.blogg.se
Postat av: Felicia

Åå tessan vad lugn hon ser ut :D Krama om henne ifrån mig!

2012-09-05 @ 15:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0