Live with passion.

I helgen har hästarna varit ute i naturen. I lördags red jag till rakbanana, en drygt 1 km lång grusad galoppbana, helt rak med en sjö på ena sidan och ett stort fält på andra. Känns som att rida på en landningsbana för flygplan! Där galopptränade jag och det gillade hästarna. Igår skrittade jag och mamma ut på dom.
För övrigt har jag haft en rolig helg. Har hunnit med utekväll med tjejerna och att umgås med mamma och pappa som var här som helgföräldrar.
Idag gick Rustica dressyr, jobbade på lösgjordheten i övergångar mellan galopp och trav framför allt. Hon blev fin!
På remonten så red jag en av Daniels unghästar på galoppbanan vid slottet! En fin fyraåring. Pigg var den :)
Tessan red jag i ridhuset och tränade på samma sak som med Rustica, men jag fokuserade mer på att hon skulle ta i lika mycket med båda bak, att hon gick undan ordentligt för båda skänklarna osv. Varierade också formen mycket för att stärka henne.
För övrigt så har jag inte direkt någon blogglust för tillfället. Dagarna rullar på liksom. Något speciellt ni vill läsa om kanske? Hör gärna av er för just nu känns det ungefär som att jag pratar med en vägg ;)
Med dem orden och denna bild på Rustica från i somras- god natt!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Fortsätt blogga. Det är dagens höjdpunkt.

2012-11-13 @ 19:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0