Monday, bloody monday.

Nu är jag tillbaka på Strömsholm. Glad, utvilad och av något brunare nyans kom jag hit, Pyret har jag också med mig. Första dagen blev en såndär hej-välkommen-hem-förresten-vi-har-två-prov-imorgon-dag. Yes, KZ idag, upp vid 7 imorse. Försöka ta igen det jag missat på alla lektioner, spenhårt spinning-pass på idrotten och just det- prov i matte och engelska. Imorn.
Kom hem 10 i 6 och gick ut till stallet. Tänkte vara snabb i stallet idag. Det var jag inte så bra på. Blir lite trött på att jag är sån perfektionist ibland heehe..
Ridningen var iallafall superrolig idag. Gick bra också. Trimmade i Röda ridhuset för att befästa det Marie lärde mig igår lite grann. Kände att det var enklare idag. Övningarna jag gjorde var öppna och sluta, bakdelsvändning och framdelsvändning böja henne åt båda hållen osv. Det gäller att hålla både bogen och bakbenen på plats så att hon inte fuskar och samtidigt hålla tempot och takten. Fick riktigt fint tryck i gångarterna och fick henne till en bra form efter en liten stund. Gjorde också en av mina favoritövningar; red rakt upp mot spegeln på kortsidan och ställde igenom ordentligt och böjde halsen samtidigt som hon ska gå rakt och spåra med kroppen, för skänkeln. Tycker att hästarna blir så himla mycket för skänkeln och sätet då! Dessutom är den super att göra i Röda, eftersom att långsidorna är så långa och man ser sig själv framifrån i spegeln hela vägen. Red även över en liten bock och fick till slut till det så att hon tog riktigt runda och fina språng över och inte bara lyfte på benen. Höll tempot och takten och satt djupt. Red också en hel del tempoväxlingar och försökte behålla bakbenen under hela tiden, det är svårt i ökningarna med henne än så länge.
Efteråt var hon svettig och frustade ordentligt- bra tecken.
Nu ska jag fortsätta med mitt upptagna liv, hinner inte ens läsa igenom detta lilla slarviga inlägg, ska tända några ljus och plugga hela natten lååång. Eller ja, en liten stund iallafall. 22 är klockan, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0