I'm sky high.

Rocksina. Bästa Rocksina. Hon blev veterinärkollad idag. Och nu fick jag verkligen bevis på hur bra jag känner henne. Redan på Strömsholm var jag fundersam på hennes vänstra bakknä och frågade flera duktiga i stallet. Dom sa att det var muskulärt, att hon var starkare i den sidan. Jag trodde att det var en galla i knät och att hon var svagare i vänster. Men som sagt, fick höra motsatsen. Gissa vad veterinären hittade idag då? Jo en liten inflammation i knäleden vänster bak. Han sa att hon var svagare i vänster p.g.a. att hon var avlastat vänster bak. Iallafall, nu är det behandlat och hon ska vila i en vecka. Bra att vi upptäckte innan det hann bli nåt mer. För övrigt så var hon jättefin i benen, helt ren på böjprov o.s.v. Nu längtar jag tills jag får sätta igång henne igen och se om det är någon skillnad.
Annars då? Jo jag tränade Amadeo för Marianne, hoppade studs och travhoppade en del. Gick riktigt bra idag! Han är ganska krävande, så jag får tänka mycket hela tiden. Det är bra. För övrigt har jag väl inte jättemycket att säga om dagen. Nu ska jag äta choklad och kolla på film! Freeedagsmys.

Kommentarer
Postat av: Jannie

Hej Sofia! Detta kanske låter konstigt =) men jag har fått i uppdrag av Reiner och Andrea Möhring i Tyskland (uppfödare till din häst?) att leta reda på dig och Rocksina åt dem. Jag har själv en häst från dem, Flamor (Forsyth-Lamoreux I). Har haft en del kontakt med dem och skickat bilder etc. på honom och de tyckte det var jättekul! De blir nog glada om du kontaktar dem på deras mail [email protected]. Skulle inte den mailen funka så maila mig, jag har en till mailadress till dem. Ha en bra dag! MVH/Jannie

2011-08-31 @ 12:56:59
Postat av: Sofia

Hej! Vad roligt! Ska skriva på en gång! :)

2011-08-31 @ 17:03:39
URL: http://sofiiasundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0