Nu är det dags att åka hem!

Japp, så är det. Åker hem nästa fredag. Av flera olika anledningar. Jag trivs inte på det här stället eftersom att det är för mycket grooming, för lite ridning, för dryg chef, extremt jobbiga arbetstider ( snitt 12 timmar utan lunch) med mera. 
Kan ju byta jobb igen, men känner att jag behöver en liten paus från detta då det är extremt påfrestande. Har liksom längtat hem varje dag i fyra månader, känns som en evighet. Har varit väldigt ensam ( blev såklart mycket bättre sen Elin kom hit och jag kunde bli lite mig själv igen). Har jobbat väldigt hårt. Stressiga miljöer och höga krav. Första året utan sommarlov. Helt ensam i ett annat land. Åkte direkt efter stundenten, alltså från att ha roliga saker att göra hela tiden och ha massor av kompisar runt omkring mig till att bli helt ensam med mina egna tankar. Jag har insett hur tuff och svår den här branchen egentligen är och just nu vill jag inte ge upp allt för det här, jag har för mycket att förlora. Samtidigt så har jag ju så många år på mig. Kan åka hit och satsa helhjärtat om 10 år och jag anses då fortfarande som ung i branchen. 
 
Sen skulle jag vilja bli duktigare innan jag kommer tillbaka. Just nu är jag lite för duktig för att jobba som jag gör nu ( med såhär lite ridning) men för dålig för att jobba som proffs-ryttare fullt ut. Skulle behöva träna mer kravlöst ett tag till så att jag känner att jag klarar av utmaningarna här nere bättre. Här är det liksom inte riktigt okej att misslyckas med en häst, eftersom att hästen då sjunker i värde och pengar styr denna värld, hästägarna har därför inget tålamod med snedsteg. Därför blir det lite läskigt att försöka om man inte vet att man klarar av situationen. 
 
Nu ska jag åka hem, ladda om, försöka att inte få för mycket ångest över mitt liv.. Och sen får vi se vad jag hittar på. 

Kommentarer
Postat av: Carrooo

Åh så synd att du inte trivs :/ men måste säga att det ska bli lite skönt att ha dig hemma. Du är sååå saknad!!

Svar: Sköönt att komma hem :) Vi ses!!
Sofia Sundqvist

2013-10-11 @ 22:37:45
Postat av: FLIPPIS

Man ska alltid följa sin magkänsla!! O som du säger, du kan ju alltid komma tillbaka, men ung är man bara en gång! Puss saknar dig och önskar jag vore i sverige nu när du kommer hem hahaha <3f

Svar: jaaa jag önskar också att du vore i sverige när jag kommer hem..... men jag kommer snart och hälsar på, OK? <3
Sofia Sundqvist

2013-10-12 @ 01:52:30
URL: http://fahlcrona.blogg.se
Postat av: Anonym

JA GÖR DE <3<3

2013-10-13 @ 11:19:57
URL: http://fahlcrona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0