Måndag.

Helgen var bra! Igår var jag på pay n jump med Tessan. Hoppade en 1 meter och två 110, syftet var att hon skulle slappna av och få förtroende för mig. Det lyckades och hon var fin :) idag ska hon ridas ut.

Stickan gick dressyr nu på morgonen. Det känns som att vi tar nästa steg i markarbetet nu vilket är väldigt roligt! Tror att hon kommer att ha lite träningsvärk imorgon :) igår galopperade jag henne vid slottet. Länge, avslappnad galopp och låg form. Hon blev väldigt lösgjord. Dock lite för lång, men det gjorde ingenting igår med tanke på var syftet var med passet ( kondition & lösgjordhet). Idag blev det dock lite svårt att få henne kort i formen igen, men det löste vi och hon blev fin. Bara bra om hon är som svårast när jag har hjälp. Jag tycker att jag får ut mer av lektionen om jag kommer dit när hon är som svårast och får hjälp med det, och lär mig hur jag ska göra de dagarna. Istället för att komma dit och allt fungerar, och sen nästa dag fungerar det inte och då sitter man där själv. Om ni förstår vad jag menar ;)

Jag tänker för mycket just nu. Det är väl rätt naturligt och vanligt när man inte vet i vilket världsdel man bor om ett halvår, det är svårt att låta bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0