Söndag!

En riktig slöar-dag! Vaknade vid 8 (den tiden vi börjar jobba i vanliga fall) och låg kvar i sängen länge! Lyssnade på musik och åt godis... Riktig lyx haha. Sen har jag fixat i stallet och med min fina lilla häst. Hopptränade för Magnus idag också! Först red vi över en cavalettibock och bytte galopp över den. Sen gjorde vi serien, trav in-bom-trestuds-ett galoppsprång-oxer-ett galoppsprång-oxer. Här var Stickan väldigt fin och hoppade riktigt bra, helt rakt och runda språng! Sen hoppade vi lite mer banhoppning. Relaterade avstånd, en kombination med två galoppsprång emellan och en del riktigt kluriga vändningar. Stickan kändes väldigt fin och fräsch och hon var otroligt nogrann med att inte riva, kul! Dock blev hon lite för på ibland , men det har att göra med min position också. Jag kan bli lite för tung i sadeln när hon gör så, och så blir det att jag sätter lite för mycket tryck framåt. Tränade mycket på min position över och emellan hindrena, det är inga stora marginaler, jag ska bara följa med lite mer utan att bli före, bli lite lättare i sitsen, men då måste jag kunna hålla balansen också och ibland hoppar hon mig lite ur position. Iallafall, en del att träna på men överlag en bra träning med en häst som känns otroligt fräsch! :) Första tävlingen är om två veckor i Katrineholm.
Rustica och jag, en sommarkväll när vi var på meeting på Hammarö- Riksmästerskapet! 2012 års roligaste tävling- fyra dagar på en jättefin tävlingsplats och kanonväder var d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig bild från i somras Sofia :-)

Svar: Ja men visst, sånt man längtar efter nu i Januari :)
Sofia Sundqvist

2013-01-28 @ 12:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0