Every pro was once an amateur, every expert was once a beginner..

Idag har jag ridit tre fina hästar i ridhuset! Min egna plus två till. Rustica var först ut och med henne jobbade jag mest lösgörande idag, förra passet tänjde jag mycket på gränsen av vad hon orkar samla sig i galoppen, har en favoritövning för det som Daniel har lärt mig- man galopperar som på en triangel och vänder så mycket som möjligt på bakbenen. Kan hålla på med den hur mycket som helst och Stickan blir alltid så fin! Det kräver att jag håller koll på alla mina hjälper och alla hennes ben samtidigt då hon måste bära upp sig lika mycket med båda bakbenen, inte vara förböjd men ändå ställd inåt, mycket stöd på yttertygeln, inte skjuta ut någon bog och inte springa igenom vändningarna utan ta tid på sig och vinkla sina bakben. Mellan vändningarna ska man mjukna och sen rida in i nästa vändning. Den övningen gjorde jag alltså en del sist, idag jobbade jag då lösgörande, flyttade mycket för skänklarna och kollade av så att jag kunde placera bogen och bakdelen där jag ville samt ha jämnt och lika stöd på båda tyglarna och kunna rida så mycket som möjligt för säte och skänklar. Jobbade också mycket med övergångar och tempoväxlingar. Hon var väldigt bra idag! 
Sen red jag då två försäljningshästar. Med den första jobbade jag med att den skulle ta stöd på bettet ordentligt, jag fick jobba mycket med benen. Red massor av övergångar och tempoväxlingar och jag fick jobba ordentligt. Tänkte också mycket på att den skulle spåra samt lyssna för båda skänklarna fram till båda tyglarna. Jag var riktigt nöjd när jag hade ridit den här hästen för jag tyckte att jag fick ett resultat och jag gjorde verkligen mitt bästa. Det är så härligt när man lyckas få rätt fokus och hör olika tränares kommentarer i huvudet, sånt man ska tänka på, lyckas göra det och får ett resultat. 
Den sista hästen fick jag hjälp med av Camilla. Även det ett bra pass då jag kände att jag fick jobba på bra! Den hästen har lite svårt med övergångar och att jobba genom hela kroppen från bakbenen överlag. Fick hjälp med att rida igång bakbenen fram till ett ordentligt stöd i handen. Jobbade mycket med övergångar och även upphöjda travbommar. Till slut kändes det ändå som att jag fick till det helt okej. 
Hittills tycker jag verkligen om alla hästar här! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0