Wouldn't it be nice.

Hopptränade Tessan idag, ååh hon är så härlig. Ger en otrolig känsla. Det gick väldigt bra med andra ord :)
Vi började med att rida volter, flyttade bakdelen innanför och utanför spåret samt red bockar på böjt spår. Sen red vi på ett hinder med galoppbommar innan. Tanken var att vi skulle galoppera på friskt, komma in över första bommen och sen låta hästan backa av själv över bommarna och hindret. Sen hoppade vi även en serie med travbom in, kryss, två galoppsprång med bommar, räcke, två galoppsprång med bommar, räcke, galoppbom. Tessan gjorde allting superbra! :)
 
Rustica red jag ut i skogen idag. Skrittade och travade bara, red över stockar och klättrade en hel del. Hon var fin :)
Glömde att skriva hur det gick på tävlingen i helgen. Red alltså 125 och hade två nedslag. Jag red inte speciellt bra alls. Dels för att det gick så bra förra helgen att jag blev för nöjd och slappnade av lite. Sen när jag var på framhoppningen så ramlade en tjej av på banan så tävlingen pausades tills ambulansen kom. Det gick bra med tjejen lät det som, som tur var. Jag och Stickan fick kanske inte bästa uppladdningen dock. Väl inne på banan så sprang hon in lite i hindren och kom för nära. Jag lättade på handen, så förhoppningsvis lärde hon sig något till nästa gång iallafall :) 
Bild från förra året, när jag hade Rocksina :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0